Управління державної реєстрації фізичних осіб
Основні завданняКонтактна інформаціяАдміністративні послуги
1) формування та ведення реєстру територіальної громади;
2) реєстраційні дії з внесення до реєстру територіальної громади відомостей про зареєстроване місце проживання (перебування), зняте з реєстрації місце проживання, задеклароване місце проживання/виключення з реєстру територіальної громади інформації про задеклароване місце проживання, скасування реєстрації місця проживання/зняття з реєстрації місця проживання (перебування)/задекларованого місця проживання/зміненого місця проживання (перебування);
3) передача інформації про реєстраційну дію до відомчої інформаційної системи з подальшим внесенням інформації до Єдиного державного демографічного реєстру.
пр. Маяковського, 20 м.Запорiжжя, 69035
тел (061)702-34-53
Відділ реєстрації фізичних осіб по Комунарському району
вул. Чумаченка, 25А м.Запорiжжя, (061)702-31-38, 69104
Відділ реєстрації фізичних осіб по Шевченківському району
вул.Карпенко-Карого, 5-В, т. (061)702-31-37, м.Запорiжжя, 69014
Відділ реєстрації фізичних осіб по Олександрівському району
вул. Шкільна, 1А, (061)702-34-52 м.Запорiжжя, 69095
Відділ реєстрації фізичних осіб по Дніпровському району
пр. Маяковського, 20, т. (061)702-34-53, м.Запорiжжя, 69036
Відділ реєстрації фізичних осіб по Хортицькому району
вул. Лахтінська, 10 м.Запорiжжя, т. (061)277-02-02, 69075
Відділ реєстрації фізичних осіб по Заводському району
вул. Лізи Чайкіної, 74 м.Запорiжжя, т. (061)236-63-35, 69106
Відділ реєстрації фізичних осіб по Вознесенівському району
пр. Маяковського, 20, т. (061)702-34-53 м.Запорiжжя, 69036 пн. – ср. – з 08-00 до 17-00
чт. – з 08-00 до 19-00
пт. – з 08-00 до 12-00 (прийом громадян) з 12-45 до 13-45 (обробка документів)перерва з 12-00 до 12-45
РЕЄСТРАЦІЯ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ ОСОБИ
Постанова КМУ від 07.02.2022 № 265 «Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад»
Для реєстрації місця проживання особа (або її представник) подає:
1) заяву за встановленою формою (заповнює працівник відділу);
2) паспортний документ особи (для іноземців посвідка на тимчасове або постійне проживання + паспортний документ іноземця перекладений на українську мову та засвідчений нотаріально);
3) свідоцтво про народження (для дітей віком до 14 років), крім іноземців та осіб без громадянства, або документ про реєстрацію народження, виданий компетентним органом іноземної держави і легалізований у встановленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України;
4) довідку про реєстрацію особи громадянином України (у разі здійснення вперше реєстрації місця проживання дитини віком до 14 років, у свідоцтві про народження якої зазначено, що батьки або один із батьків є іноземцем чи особою без громадянства);
5) документи, що підтверджують:
право на проживання (перебування) в житлі, зокрема свідоцтво про право власності, ордер, договір оренди (найму, піднайму), договір найму житла у гуртожитку (для студентів), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші підтверджуючі документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання (перебування) особи здійснюється за згодою власника (співвласників) житла, наймача та членів його сім’ї, уповноваженої особи житла (зазначені документи та згода не вимагаються під час реєстрації місця проживання (перебування) малолітніх та неповнолітніх дітей за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) батьків або законних представників (представників), або одного з них;
6) відомості або документ, що підтверджує сплату адміністративного збору (1,5% прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, а у разі порушення терміну реєстрації – 2,5% прожиткового мінімуму);
7) військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку) з відмітною про взяття на облік районного територіального центру комплектування і соціальної підтримки.
У разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів, додатково подаються:
1) документ, що посвідчує особу представника;
2) документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законним представником малолітньої дитини.
У разі перебування житла в іпотеці, довірчій власності як способу забезпечення виконання зобов’язань для реєстрації місця проживання особи додатково подається письмова згода відповідного іпотекодержателя або довірчого власника.
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО РЕЄСТРУ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
Постанова КМУ від 07.02.2022 № 265 «Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад»
Зміни до РТГ орган реєстрації вносить на підставі:
1) повідомлення територіального органу або підрозділу ДМС про смерть особи із зазначенням відповідних реквізитів паспортного документа померлої особи, що надійшов від органу державної реєстрації актів цивільного стану, або документа про смерть, виданого компетентним органом іноземної держави, легалізованого в установленому порядку;
2) свідоцтва про смерть особи або відомостей про державну реєстрацію смерті з Державного реєстру актів цивільного стану громадян;
3) повідомлення територіального органу або підрозділу ДМС щодо скасування рішення про набуття громадянства України або припинення громадянства України;
4) повідомлення територіального органу або підрозділу ДМС (на території обслуговування якого задекларовано/зареєстровано місце проживання особи або яким здійснено видачу паспортного документа особи) про припинення підстав для перебування на території України іноземців та осіб без громадянства (про закінчення строку дії або визнання недійсною посвідки на тимчасове проживання, про визнання недійсною посвідки на постійне проживання, про визнання недійсним посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист);
5) повідомлення відповідного закладу для бездомних осіб, іншого надавача соціальних послуг із проживанням про втрату підстав для отримання особою соціальних послуг, що надаються відповідно до Закону України “Про соціальні послуги”;
6) судового рішення, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житло або права користування житлом, виселення, зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи, визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою;
7) припинення підстав на право користування житлом (закінчення строку дії договору оренди, найму, піднайму житла, закінчення/припинення навчання в закладі освіти), відчуження житла та інших визначених законодавством документів;
8) заяви власника (співвласників) житла, поданої з урахуванням вимог, встановлених статтею 18 Закону України “Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні”, уповноваженої особи житла, якщо місце проживання (перебування) особи було задекларовано/зареєстровано, крім випадків реєстрації місця проживання у житлі, що підлягає приватизації;
9) повідомлення уповноваженої особи житла закладу освіти про втрату підстав для проживання особи в гуртожитку, що належить до сфери управління такого закладу освіти;
10) відомостей про державну реєстрацію смерті з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.
ЗНЯТТЯ З РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ ОСОБИ
Постанова КМУ від 07.02.2022 № 265 «Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад»
Зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання здійснюється на підставі:
1) заяви про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання встановленої форми (заповнює працівник відділу);
2) рішення суду, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житло або права користування житлом, про виселення, про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою;
3) свідоцтва про смерть або відомостей про державну реєстрацію смерті з Державного реєстру актів цивільного стану;
4) повідомлення територіального органу або підрозділу ДМС із зазначенням відповідних реквізитів паспортного документа померлої особи або документа про смерть, виданого компетентним органом іноземної держави, легалізованого в установленому порядку;
5) заяви власника житла про зняття особи із задекларованого/зареєстрованого місця проживання за встановленою формою (заповнює працівник відділу).
6) паспортний документ (у разі особистого звернення);
7) документ або відомості, що підтверджують сплату адміністративного збору (1,5% прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року);
8) військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку) з відмітною (про зняття або виключення з військового обліку) районного територіального центру комплектування і соціальної підтримки;
5) рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання, прийняте відповідним територіальним органом ДМС, або рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном, прийняте відповідною закордонною дипломатичною установою України, у разі зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи у зв’язку з оформленням їй документів для виїзду за кордон на постійне проживання/залишення на постійне проживання за кордоном.
Іноземець чи особа без громадянства подають до органу реєстрації заяву про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) у зв’язку з припиненням підстав для перебування на території України. До заяви додається паспортний документ особи або довідка про звернення за захистом в Україні, у тому числі строк дії яких закінчився.
У разі подання заяви про зняття особи із задекларованого або зареєстрованого місця проживання представником додатково подаються:
1) документ, що посвідчує особу представника;
2) документ, що підтверджує повноваження особи як представника.
ОСОБЛИВОСТІ РЕЄСТРАЦІЇ ТА ЗНЯТТЯ З РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ ДІТЕЙ
Постанова КМУ від 07.02.2022 № 265 «Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад»
Реєстрація місця проживання дітей віком до 14 років
Батьки або інші законні представники зобов’язані задекларувати або зареєструвати місце проживання (перебування) новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження.
Зареєстрованим місцем проживання дитини віком до 10 років є задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) її батьків або інших законних представників чи одного з них, з яким проживає дитина, за згодою іншого з батьків або законних представників.
Задекларованим або зареєстрованим місцем проживання (перебування) дитини віком від 10 до 14 років є задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) її батьків або інших законних представників чи одного з них, з яким проживає дитина, за згодою іншого з батьків або законних представників, якщо інше місце проживання не встановлено за згодою між дитиною та батьками (усиновлювачами, опікуном) або організацією, яка виконує стосовно дитини функції опікуна.
Іноземець, особа без громадянства зобов’язані зареєструвати місце проживання дітей віком до 14 років (у тому числі новонароджених дітей), батьками або іншими законними представниками яких вони є, протягом 30 календарних днів з дня отримання посвідки на постійне або тимчасове проживання, або після зняття із задекларованого або зареєстрованого місця проживання.
Подання заяви про реєстрацію місця проживання особи віком до 14 років здійснюється одним з її батьків або інших законних представників за згодою іншого з батьків або законних представників (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).
Згода батьків або інших законних представників може бути надана у присутності особи, яка приймає заяву про реєстрацію місця проживання, або засвідчена нотаріально в установленому законодавством порядку.
Для реєстрації місця проживання дитини батьки подають:
1) Заяву встановленої форми (заповнює працівник відділу);
2) Паспортний документ особи (обох батьків);
3) Свідоцтво про народження (для іноземців посвідку на проживання) або документ про реєстрацію народження, виданий компетентним органом іноземної держави і легалізований у встановленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України;
4) Якщо у свідоцтві про народження зазначено, що батьки або один із батьків дитини є іноземцем чи особою без громадянства, для реєстрації місця проживання такої дитини вперше, додатково подається довідка про реєстрацію особи громадянином України.
5) відомості або документ, що підтверджує сплату адміністративного збору
(1,5% прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, а у разі порушення терміну реєстрації – 2,5% прожиткового мінімуму);
Зняття з реєстрації місця проживання дітей віком до 14 років
Подання заяви про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) дитини віком до 14 років, здійснюється одним із батьків або інших законних представників за згодою іншого з батьків або законних представників.
Для зняття з реєстрації місця проживання дитини батьки подають:
1) Заяву встановленої форми (заповнює працівник відділу);
2) Паспортний документ особи (обох батьків);
3) Свідоцтво про народження (для іноземців посвідку на проживання) або документ про реєстрацію народження, виданий компетентним органом іноземної держави і легалізований у встановленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України;
4) відомості або документ, що підтверджує сплату адміністративного збору
(1,5% прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року);
У разі зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи у зв’язку з оформленням їй документів для виїзду за кордон на постійне проживання/залишення на постійне проживання за кордоном додатково подається рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання, прийняте відповідним територіальним органом ДМС.
Реєстрація місця проживання дітей віком від 14 років
Особи, які досягли 14-річного віку, самостійно подають заяву про реєстрацію місця проживання (перебування).
У разі подання заяви про реєстрацію місця проживання (перебування) особою, яка не досягла 18-річного віку, реєстрація місця проживання (перебування) здійснюється за згодою батьків або інших законних представників такої особи. Згода не надається у разі коли особа є здобувачем освіти та здійснює реєстрацію свого місця проживання (перебування) в гуртожитку, що належить до сфери управління закладу освіти.
Згода батьків або інших законних представників може бути надана у присутності особи, яка приймає заяву про реєстрацію місця проживання, або засвідчена нотаріально в установленому законодавством порядку.
У разі коли місце проживання батьків або інших законних представників особи віком до 18 років задекларовано/зареєстровано за однією адресою, згода іншого з батьків або законних представників не надається.
Для реєстрації місця проживання дитини віком від 14 до 18 років за адресою реєстрації місця проживання обох батьків, дитина подає:
1) Заяву встановленої форми (заповнює працівник відділу);
2) Паспортний документ особи;
3) Свідоцтво про народження (для встановлення батьків);
4) відомості або документ, що підтверджує сплату адміністративного збору
(1,5% прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, а у разі порушення терміну реєстрації – 2,5% прожиткового мінімуму).
У разі коли дитина віком від 14 до 18 років реєструє своє місце проживання за адресою проживання одного із батьків, необхідна згода другого із батьків.
Для реєстрації місця проживання дитини віком від 14 до 18 років не за адресою батьків чи одного з них, дитина подає:
1) Заяву встановленої форми (заповнює працівник відділу);
2) Паспортний документ особи;
3) Свідоцтво про народження (для встановлення батьків);
4) відомості або документ, що підтверджує сплату адміністративного збору
(1,5% прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, а у разі порушення терміну реєстрації – 2,5% прожиткового мінімуму).
Власник житла, куди реєструється дитина, подає документ про право власності, паспортний документ та надає згоду на реєстрацію. Крім того, згоду на реєстрацію надають батьки. Батьки надають паспортний документ.
Зняття з реєстрації місця проживання дітей віком від 14 до 18 років
Зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання дитини віком від 14 до 18 років здійснюється за згодою її батьків або інших законних представників чи одного з них, крім випадку зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання такої дитини у гуртожитку закладу освіти у період чи після закінчення навчання.
Для зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання дитина подає:
1) Заяву встановленої форми (заповнює працівник відділу);
2) Паспортний документ особи;
3) Свідоцтво про народження (для встановлення батьків);
4) відомості або документ, що підтверджує сплату адміністративного збору
(1,5% прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року).
Батьки надають згоду на зняття з реєстрації та подають паспортний документ.
У разі зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи у зв’язку з оформленням їй документів для виїзду за кордон на постійне проживання/залишення на постійне проживання за кордоном додатково подається рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання, прийняте відповідним територіальним органом ДМС.
555
OСОБЛИВОСТІ ЗНЯТТЯ З РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ ЗА ЗАЯВОЮ ВЛАСНИКА ЖИТЛА
Постанова КМУ від 07.02.2022 № 265 «Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад»
Власник житла, приватної форми власності, може подати заяву про зняття з реєстрації, стосовно повнолітньої особи, місце проживання якої зареєстровано або задекларовано в житлі, що належить йому на підставі права власності.
У разі подання власником житла заяви про зняття із задекларованого або зареєстрованого місця проживання батьків або інших законних представників дитини чи одного з них така дитина підлягає зняттю із задекларованого або зареєстрованого місця проживання тільки разом із її батьками або іншими законними представниками чи одним із них.
Зняття із задекларованого або зареєстрованого місця проживання дитини не здійснюється за заявою власника житла, якщо власником такого житла є один із батьків або інших законних представників дитини.
Зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання співвласника житла за заявою іншого співвласника такого житла не здійснюється.
Зняття особи за заявою одного із співвласників житла здійснюється за згодою усіх співвласників, яка надається особисто або через представника.
Для зняття із задекларованого або зареєстрованого місця проживання особи, власник житла подає:
1) Заяву про зняття особи із задекларованого/зареєстрованого місця проживання, встановленої форми (заповнює працівник відділу);
2) Паспортний документ заявника;
3) Документ, що підтверджує право власності заявника.
У разі подання заяви про зняття особи представником додатково подаються:
1) документ, що посвідчує особу представника;
2) документ, що підтверджує повноваження особи як представника.
У разі коли місце проживання особи було задекларовано/зареєстровано на підставі договору оренди, виключення з реєстру територіальної громади інформації про задеклароване/зареєстроване місце проживання особи за заявою власника (співвласників) житла, уповноваженої особи житла здійснюється лише після закінчення строку дії договору оренди або його дострокового розірвання чи визнання його нікчемним або визнання недійсним у порядку, визначеному законодавством.
Витяг з Реєстру територіальної громади
Згідно статті 26 Закону Витяг із реєстру територіальної громади (далі – ВИТЯГ) – це документ у паперовій або електронній формі, що підтверджує відомості про місце проживання (перебування) особи або інформацію про відсутність таких відомостей на дату та час формування витягу.
ВИТЯГ формується засобами відомчої інформаційної системи ДМС містить наявну у відомчій інформаційній системі ДМС інформацію про особу, адресу та дату зареєстрованого/ задекларованого місця її проживання (перебування) або адресу та дату зняття з зареєстрованого/задекларованого місця проживання (перебування). На сформований ВИТЯГ автоматично наноситься унікальний електронний ідентифікатор (QR-код).
ВИТЯГ надається на звернення особи або її законного представника (представника за довіреністю) до відповідного відділу реєстрації фізичних осіб управління державної реєстрації фізичних осіб Департаменту за місцем реєстрації місця проживання.
Для посвідчення особи суб’єкта звернення під час особистого відвідування органу реєстрації пред’являється паспортний документ особи та Реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) (раніше індивідуальний податковий номер – ІПН) або довідка про звернення за захистом в Україні. У разі подання заяви законним представником (представником) додатково подається документ, що підтверджує його повноваження.
У зв’язку з особливостями функціонування відомчої інформаційної системи ДМС, триваючими аварійними та стабілізаційними відключеннями електропостачання ВИТЯГ формується та може бути наданий на наступний робочий день.
Під час повітряної тривоги послуги не надаються.
Розмір адміністративного збору та реквізити
Увага! З 01.01.2023 змінюється розмір адміністративного збору у сфері реєстрації місця проживання
Відповідно до статті 6 Закону України про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1871-20#Text) за декларування місця проживання, реєстрацію місця проживання, зняття із задекларованого місця проживання, зареєстрованого місця проживання сплачується адміністративний збір у відповідному розмірі:
1) 1,5 відсотка прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, що з 01.01.2023 становить 40.26 грн – за декларування / реєстрацію місця проживання у разі звернення особи протягом 30 календарних днів після прибуття до нового місця проживання (перебування);
2) 2,5 відсотка прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, що з 01.01.2023 становить 67.10 грн – за декларування місця проживання / реєстрацію місця проживання у разі звернення особи з порушенням встановленого цим Законом строку;
3) 1,5 відсотка прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, що з 01.01.2023 становить 40.26 грн – за зняття із задекларованого / зареєстрованого місця проживання / зміну місця проживання.
За декларування місця проживання/реєстрацію місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір справляється лише за одну адміністративну послугу (декларування місця проживання / реєстрація місця проживання).
Адміністративний збір не сплачується:
1) у разі зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання місця проживання:
– за повідомленням територіального органу або підрозділу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб;
– за повідомленням спеціалізованої соціальної установи, закладу для бездомних осіб, іншого надавача соціальних послуг з проживанням;
– на підставі судового рішення, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житло або права користування житлом, про виселення, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою;
– за повідомленням уповноваженої особи житла.
2)за реєстрацію місця проживання/зміну місця проживання дитини- сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, у закладі для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім’ї.
3)за реєстрацію місця перебування/зняття із зареєстрованого місця перебування.
Перелік реквізитів рахунків у Додатку (завантажити).
Повернення адміністративного збору
Повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету відбувається відповідно до Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 № 787 .
Заява на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету (завантажити)
Заява на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету (штраф) (завантажити)